martes, 30 de marzo de 2010

COMUNICADO: Telnic anuncia la fecha de lanzamiento del 15 de junio para sus IDNs en 16 idiomas

 

LONDRES, March 30, 2010 /PRNewswire/ -- Telnic Limited (http://www.telnic.tel), el operador de registro para las revolucionarias comunicaciones centradas en el dominio de nivel superior .tel (TLD), ha anunciado hoy que la fecha del próximo lanzamiento de los Internationalized Domain Names (IDNs) en 16 idiomas podría ser el martes 15 de junio de 2010.

"Si eres un Jörn, Júlia o Bjørn, o una Chlöe o Li en chino, podrás conseguir tu nombre .tel en tu propio idioma, abriendo un número destacado de nombres para que se registren negocios o personas", comentó Khashayar Mahdavi, consejero delegado de Telnic Limited. "Como único punto de contacto, estamos encantados de ser capaces de ofrecer estos nombres IDN .tel para que muchas más personas se puedan beneficiar de poder ser descubiertas en Internet con un lugar en el que puedan poseer y controlar".

Un nombre de dominio internacionalizado (IDN) es un nombre de dominio de Internet que contiene al menos un caracter que se muestra en aplicaciones de software como buscadores web, en total o en parte, dentro de una caligrafía o alfabeto de idioma específico, como el chino, ruso o los idiomas basados en el latín con diacrítica, como el alemán.

Telnic lanzará los IDNs en chino, danés, finlandés, alemán, húngaro, islandés, japonés, coreano, letón, lituano, noruego, polaco, portugués, ruso, español y sueco. Según se vayan aprobando más idiomas para los IDNs, Telnic consultará con la comunidad y los añadirá cuando exista una demanda.

Los registros comenzarán a las 3 p.m. BST del 15 de junio, y todos los registros se llevarán a cabo a través de un sistema de primero en llegar, primero en recibir servicio. Al igual que sucede con sus registros de nombres de dominios existentes .tel, el precio será establecido por los registradores acreditados ICANN y sus revendedores, y está previsto que sea el mismo que el coste de los registros existentes .tel. Estará disponible una lista de registros compatibles con los registros de nombres de dominios IDN .tel a través de la página web http://telnic.org/get-started-buy.html antes de la fecha de lanzamiento.

Si desea más información relacionada con los nombres .tel e IDNs, está disponible en http://telnic.org

jueves, 25 de marzo de 2010

Noticia de los dominio .tel de hace exactamente 3 años, si señor, ya han pasado 3 años

Y resulta que ya han pasado tres años, desde la noticia de abajo. Podíamos opinar si el mundo va rápido, o nos parece que va rápido, o queremos que vaya más rápido, o...

 

Extensión de dominio ".tel" permitirá crear una gran guía telefónica global

Este nuevo directorio en línea también permitirá decidir quién puede acceder a la información y a través de qué medio se desea ser contactado.
 

SANTIAGO.- La nueva extensión para dominios de Internet ".tel" pretende ser un nuevo directorio descentralizado y de acceso global que permita a los dueños de nombres de páginas web publicar sus datos en línea.


Sus referencias serán tomadas del formulario que los poseedores de direcciones web llenaron al momento de su registro y será actualizado en tiempo real, en caso de que se aplique un cambio y permitirá concentrar en un solo lugar todos los medios por los que alguien puede ser contactado.


Pero esta nueva "guía mundial" también permitirá decidir quién puede acceder a la información y a través de qué medio desea comunicarse, ya sea por telefonía fija, celular (incluidos mensajes de texto) o IP, correo eletrónico, Skype, mensajería instantánea u otras.


Cuando una persona desee buscar a un usuario registrado, podrá acceder a su dominio ".tel" y pedir contactarlo para que, luego, se detecte a través de qué vía está disponible y, por ejemplo, se abra la aplicación en el computador de quien es buscado para hablar por Skype.


Según Daily Domainer, que consultó a la administradora Telnic sobre esta nueva modalidad, estas nuevas extensiones para el directorio obedecerán al principio "First come, first served", término utilizado en la jurisprudencia referente a Internet para denominar a quien adquiere primero el dominio y se convierte en su legítimo dueño.


Por lo mismo, no habrían arbitrajes para disputar un dominio ".tel", sino que se lo adjudica, por derecho propio, quien primero lo inscriba.


Para facilitar la búsqueda de personas que tienen un nombre similar, los resultados se arrojarán entregando datos relacionados al lugar donde vive el usuario y su profesión, entre otros.


El lanzamiento oficial de las páginas ".tel" será anunciado en el corto plazo, según anunció Telnic, encargada de la administración de estos nuevos registros.

miércoles, 24 de marzo de 2010

"dominio.tel"



 "dominio.tel"

Cuáles son las reglas sintácticas para los nombres de dominio .TEL ?
Su nombre de dominio .TEL debe seguir las siguientes pautas: 1) LÍMITE DE CARACTERES + El nombre de dominio debe tener al menos 4 caracteres y no más de 63, ...


 
aeropuerto hoteles    mascotas nutricion  child care vehiculos

martes, 23 de marzo de 2010

piramides

lunes, 22 de marzo de 2010

¿Para ARSYS han subido en importancia los .tel? Ahora aparece después de los .es y .com

puntotel.es Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.com Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.tel Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.net Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.org Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.info Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.biz Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.ws Libre Registrar
puntotel.eu Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.cat Libre Registrar
puntotel.mobi Ocupado El dominio es mío y quiero trasladarlo a arsys.es
puntotel.be Libre Registrar
puntotel.cc Libre Registrar
puntotel.tv Libre
Registrar

domingo, 21 de marzo de 2010

dominio .tel

El libro negro del emprendedor

no fracasan las ideas, sino son las ilusiones las que se dejan vencer por falta de cintura, imaginación y flexibilidad para afrontar imprevistos.

 

el-libro-negro-del-emprendedorAyer estuve en Casa del Libro en Alicante y compré un libro que hacía tiempo que iba detrás "El libro negro del emprendedor". Un libro muy recomendado por grandes expertos.

Resumen del libro:

Ser emprendedor constituye una postura vital, una forma de enfrentarse al mundo que implica disfrutar con la incertidumbre y la inseguridad de qué sucederá mañana. No existen ideas brillantes que, por sí solas, den lugar a negocios redondos: lo esencial es cómo un concepto se pone en práctica. Sin embargo el 90 % de las iniciativas fracasan antes de cuatro años y sólo el 3% de los manuales de empresa se dedican a explicar por qué. De ahí la relevancia de este libro. Fernando Trías de Bes, coautor de La buena suerte, analiza los factores clave del fracaso y define los rasgos que debe reunir un verdadero emprendedor: motivación y talento para ver algo especial en una idea que puede que otros ya conozcan. Pero, por encima de todo, es necesario disponer de un espíritu luchador: no fracasan las ideas, sino son las ilusiones las que se dejan vencer por falta de cintura, imaginación y flexibilidad para afrontar imprevistos.

viernes, 19 de marzo de 2010

dominio .tel

Pues aunque parece que los foreros piensan que el futuro está en facebook, desde mi humilde opinión, google es un monstruo cuyo objetivo es monopolizar la publicidad, y lo está haciendo, así como crear un arma de buscador casi perfecta, contra lo que es muy difícil luchar, y sin embargo facebook es telebasura.

Que diferencia hay entre facebook y un foro antiguo, solo la obsesión de añadir amigos, y oir paridas. Como te hagas fan de alguien te bombardea a spam, a la minima te meten fotos que no puedes sacar. En fin, puro cotilleo barato, eso sí se se carga el messenger, mylive y paginas de ese estilo. Pero google no es eso. Cuando uno se pone a crear una web, o a intentar hacer SEO, o poner publicidad en sus blogs,  aprende a ver que google es perfecto y muy dificil de superar. Eso sí, por favor señor google, no te metas con telefonos móviles, ni con FTTH, ni con comunicaciones, ya que de ahí no tienes ni idea.
 
A pesar de todo, creo que esta crisis mundial, así como la gran afición con facebook, es ideal para desarrollar una labor tranquila y meditada con dominios y SEO, un buen ejemplo es, por supuesto los .tel.
 
Esperemos que la lucha ferrea por salir en primer lugar en google, se transforme en la lucha ferrera por spmanear facebook, y así dejan trabajar a los que seguimos creyendo en lo mismo de siempre.
 
YO SIGO CONFIANDO EN LOS .TEL

 

Facebook supera a Google en Estados Unidos

camino del cid videncia aceite sexualidad tecnologías    cirugia tdah misterios ordenadores

Del foro de Carlos Blanco :

Llevo tiempo apostando por Facebook como próximo líder de Internet de la decada 2010-2019, desde hace más de un año que lo comentó en conferencias. Incluso en el último First Tuesday en Madrid sobre Reputación Digital me atreví a comentar que Google no existirá en 10 años (tal y como lo conocemos ahora) y que las recomendaciones sociales iban a ser mucho más importante que el posiconamiento en buscadores.

Hay una persona muy exceptica en la batalla Google vs Facebook en mi entorno, que es mi socio Jaime Ferré. El siempre me dice "Conozco mucha gente que gana dinero con Google, pero nadie que lo gana con Twitter y Facebook". Creo que a Google le toca ahora reinventarse o morir, aunque creo que lo saben y llevan tiempo haciendolo (Google Apps es un ejemplo). Otra frase divertida que tuvo repercusión en Twitter la semana pasada fue cuando dije: "SEO's lo siento: la recomendación social acabará ganando (en conversión a clientes) al posicionamiento en buscadores".

Esta mañana ha sido el mismo Jaime el que me ha comentado la noticia que salió ayer de que por 1ª vez Facebook supera a Google en tráfico en USA. Se ha confirmado de que Facebook ha superado a Google (según Hitwise) por primera vez en su historía, con un 7,o7% de share por encima del 7,03% si medimos el total de tráfico en Internet en USA de la semana del 6 al 13 de Marzo.


Como indicador Facebook ha subido en tráfico un 185% en los últimos 12 meses y para mí está siendo un vehículo de atracción de nuevos usuarios a Internet. Tal y como dije en la charla de Empresas y Redes Sociales en Cdigital de hace pocas semanas Facebook ha motivado que Anna, mi peluquera, se haya comprado un PC con conexión a Internet … y algo más díficil que la madre de Ricardo Galli empieze a usar Internet añadiendole en el Facebook

De la noticia se han hecho eco muchos medios como La Información, Expansión, Muy Computer, Noticiasdot, Baquia, El Mundo, … Todavía no he visto que Enrique Dans haya hablado de ello


COMENTARIOS
8 comentarios »
Marcos Maceira ha dicho el 17 de Marzo de 2010
Esto es algo que se veía venir y ahora es cuando coge más fuerza mi teoría que la inversión que hizo Microsoft en Facebook pagando 240M de $ por el 1.6% de FB en el 2.007, que a FB le parecería irrechazable y que para muchos era una locura hoy a pasado a ser la mejor defensa que pudo hacer ante una posible alianza FB y Google,
Actualmente si FB pusiera un buscador en su página este será Bing…
Con esta decisión estratégica que todos decían que era una locura, Microsoft, ha vuelto a estar ahí y ahora solo hay que esperar….

Pero la pregunta que nos debemos hacer es ¿Cuanta gente tiene ya a FB como página de inicio? Pensemos en esto….

Angel ha dicho el 17 de Marzo de 2010
Bueno, My Space se iban a comer el mundo y cada día son más irrelevantes, yo digo que facebook acaba igual y el que dominará el mundo en 10 años sera Baidu. ¿ Nos tomamos unas cañas el 2020 y paga el que se haya equivocado ? Se admiten más apuestas.

Alberto López ha dicho el 17 de Marzo de 2010
Lo curioso es que google ha fomentado esa circunstancia con Google Chrome, pues mucha gente abre el navegador y le salen las 8 páginas más recurrentes en su perfil de navegación, por lo que ya nadie pasa por google para entrar a facebook.

Alvaro ha dicho el 18 de Marzo de 2010
Sin duda las redes sociales estan ganando terreno a los buscadores (aunque yo sigo buscando y buscando con google).
Y sobre lo que comentas de que nadie gana dinero con facebook, veo una diferencia en ese sentido entre facebook y twitter.
Si alguien cuelga un enlace en twitter te dirige a su pagina donde puedes ver el codigo de adsense y clickar en el, lo cual genera ingresos al propietario de la pagina. Esto no sucede en facebook. Si clickas en el enlace, te dirigirá al contenido de la web, pero no verás publicidad.

Antonio ha dicho el 18 de Marzo de 2010
Felicidades para Mark Zuckerberg "fundador de Facebook", más usuarios están utilizando su plataforma, ya me imagino Hacienda, la S.S., abogados, código libre, apache, P2P, Ubuntu … todos dejando su comentario "Buff… es lunes, ya falta poco para viernes"

juan ha dicho el 18 de Marzo de 2010
creo que Google tiene mucho recorrido, porque es una empresa de tecnología, genera mucha tecnología que se ha probado útil, y de momento "solo" monetiza con publicidad (el 97%) pero está ganando usuarios "corporate" con los apps y el gmail corporativo…y eso acabará generarando interesantes beneficios. También muchos de los enablers gratuitos para mash-up's como los maps, etc acabarán teniendo una versión de pago sin anuncios de google para que los desarrolladores pongan los suyos. Tb es monetizable Google Voice.
Google va a convertirse en un proveedor de "herramientas de comunicación" en cloud mientras sigue siendo líder o player importante en la publicidad online veo complicado que en 10 años sea irrelevante como algunos creen

Beatriz Peña ha dicho el 18 de Marzo de 2010
Y después de leer tu post, leí esto: http://www.red.es/articles/detail.action?id=4536&request_locale=es" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Todo esta relacionado y parece que la tendencia va hacia las redes sociales.

makqo ha dicho el 18 de Marzo de 2010
Bueno, eres muy atrevido al predicar que Facebook pueda algún día ser quien rija la Internet y que pueda superar a Google.

Llevo ya varios años siguiendo tu blog (mas no tu facebook, ni twitter), lo sigo porque sabes mucho sobre internet y negocios la verdad, pero noto que estas afirmaciones son mas que nada por dar la contra al tuenti, (que la verdad, no se ni como sea).

Pienso que el tiempo que invierte cada persona en su facebook, tuenti, hi5, metroflog, fotolog o cualquier similar es solo "perdida de tiempo", vamos es como jugar al PS3 o al XBOX, si existe algún modelo de negocios pero no es comparable con el cubrir la necesidad de servicios o de información que Google ofrece y que nadie mas tiene.

jueves, 18 de marzo de 2010

dominio .tel lentas mejorías

Pues sí, hasta ahora era un follón lo del título, pero parece que podo a poco se va ordenando, y google reconociendo.
 
La modificación del campo correspondiente al TÍTULO de cada página creada con un domino .Tel, es una función reciente (aunque no demasiado nueva). En principio, se mostraba siempre el nombre del dominio (en todas las páginas).
Con dicha función se personaliza cualquiera de las páginas del dominio (tanto la principal como las de sub-dominios o registros).
He comprobado su utilidad, no sólo por lo bien que se ve al aparecer entre los resultados de una búsqueda en google, por ejemplo, sino que además es determinante para los efectos de indexación según el tema que indica cada título. (Esto es independiente de las palabras claves que se colocan en otros campos del registro o página). 
Con todo y ser una función sencilla que se viene usando desde hace algunas semanas, me parece una de las mejoras más notables para los dominios .Tel

miércoles, 17 de marzo de 2010

"dominio.tel"



"dominio.tel"

Ambasade.tel dominio tel de la semana
Ambasade.tel dominio tel de la semana ha sido elegido dominio tel de la semana, esta eleccion se hace para promocionar los dominios .tel desde telnic.
videncia aceite sexualidad tecnologías    cirugia eurovision


 


martes, 16 de marzo de 2010

Google: los ingresos publicitarios en el móvil superarán a los de PC

videncia aceite sexualidad tecnologías    cirugia eurovision

 

El principal motor de búsquedas en Internet del mundo cree que el éxito de los teléfonos inteligentes podría expandir el negocio de la publicidad en el móvil en los próximos años. Es más, según las cifras que baraja el gigante tecnológico, los ingresos podrían superar a los obtenidos por la vía tradicional de los PC.

[foto de la noticia]

Así lo ha reconocido el vicepresidente de la división de ingeniería de Google, Vic Gundotra, quien espera que los ingresos en las plataformas móviles en los próximos años, un incremento que calificó de "dramático", ya que en los últimos dos años las búsquedas a través de dispositivos móviles se han multiplicado por dos.

Gundotra ha destacado, en referencia al ingreso por click en la publicidad móvil, que en Google "esperamos y creemos que hay posibilidades de que podamos superar a la plataforma PC en el futuro". Es más, desde el grupo tecnológico se quiere perfeccionar el servicio con la tecnología GPS que permitan ofrecer publicidad "más relevante" y útil a través de los teléfonos móviles.

Por lo tanto, los planes de Google pasan por fortalecer su servicio de publicidad a través de dispositivos móviles y, para ello, en noviembre del año pasado anunció sus planes para comprar la compañía de publicidad móvil AdMob por 750 millones de dólares. Esta operación se encuentra a la espera de ser aprobada por los reguladores de competencia estadounidenses.

La era del móvil
El móvil se ha convertido en una de las prioridades para el buscador más importante del mundo. Su consejero delegado, Eric Schimdt, sorprendió en la pasada edición del Mobile World Congress celebrada en Barcelona el pasado enero al afirmar que "la era del móvil ha llegado". El ejecutivo señaló que ahora los desarrolladores primero piensan en crear aplicaciones para los dispositivos móviles, antes de diseñar programas para los ordenadores tradicionales.

Así, Google ya tiene su propio sistema operativo diseñado específicamente para las plataformas móviles y acaba de lanzar su propio 'smartphone', el Nexus One, para competir directamente con los gigantes del sector como el iPhone de Apple o el Blackberry, de Research in Motion.

jueves, 11 de marzo de 2010

Bueno, repetimos lo más interesante del futuro de los dominios .tel, no es sino el hecho de que se puede poner adsense. Nuestra opinión es que sin adsense estaban muertos, pero con adsense el futuro debe de ser prometedor.
 
Según lo que nos dice Telnic, parece sencillo poner anuncios, basta con poner nuestra cuenta de Adsense. Vamos lo ideal para mundanal internauta.
 
Es decir, yo compro mi dominio, juanmanuel.tel, y me doy de alta en adsense, y si alguien entra en pulsa en adsense, puede ayudar a pagar a mi cuota anual, es decir animaré a la gente a que entre. En fin, creo que es la mejor forma de marketing, pues así se hará de boca a boca.
 
Falta verificar de que todo esto es así, pero después de un año, y lentos avances, algunos seguimos con las esperanzas intactas en el futuro de estos dominios.
 

Start earning with Google AdSense

Adding Google AdSense dialogue box

Very soon, .tel names will start supporting Google AdSense. This leading advertising solution enables you to setup and display relevant Google adverts on your .tel page and earn money from click-through traffic. If you're not currently familiar with AdSense, see www.google.com/adsense.

Setting up AdSense in your .tel name control panel is easy: simply click on the Settings link at the top of your control panel and then type in your Publisher ID and Advert ID then click save. Each Advert ID will display a block of up to 3 adverts to the right of your contact information on all PC browsers. If you wish to display more than three units, include a second Advert ID. The .tel page will then display 2 advertising blocks, one after the other, in the order you specified.

miércoles, 10 de marzo de 2010

dominio .tel

.telegraph

Welcome to .telegraph, the monthly .tel community newsletter covering the latest news on .tel features, software and services, as well as useful tips and advice from .tel owners. Why not share this with someone you think may also be interested? More resources are at http://telnic.org/community-landing.html.

.tel

Printer-Friendly
version

Featured .tel domains

Nairobi.tel
Kravmaga.tel
TheDrinksAreOnMe.tel
Avg-directorio.tel


Featured .tel
promotion

Maelle Ricker, this year's Canadian Olympic Gold Medal Winner in Women's Snowboard Cross

Maelle Ricker

MaelleRicker.tel

In this issue:

alquileres barcelona tecnologías malasia videncia aceite sexualidad tecnologías


Brand Yourself - Yourself!

After ongoing discussions with the community, Telnic has enhanced .tel with a fresh new design, as well as easy customization and branding features. These updates come as part of the new look for all .tel pages, and allow custom colours and images. More useful customization features and templates will be introduced in the coming months.

We'd like to thank you all for the feedback you've provided on the design so far, and encourage everyone to check into their .tel control panel and customize their .tel names to reflect their own business brand or personal style.

Adding images and customizing the colour scheme are the first steps in a series of updates to the .tel design and .tel control panel, with a wizard, template gallery and other features to follow.

We hope you will enjoy these new features, and find them useful for your personal or business brand promotion. As always, you can share your views and ideas with us, and ask any questions with regards to the customization options, at our community address community@telnic.org.

Add New Logo dialogue box

Adding an image is easy. Simply click Add in the Logo area above the map on your Dashboard. You can either link to an image on the Internet, or pick a Gravatar image linked to an email address you used in your settings or contact items.

A Gravatar is a free service for linking images to email addresses. Sign up to Gravatar by providing your email address and upload your image or link to it on the Web. Your control panel will display all Gravatars it finds linked from your .tel.

Whatever method you choose to link to your graphic, enter a description to help search engines and screen readers identify it. If you only want your friends to see your graphic, make the link private in Advanced Options.

The way your .tel page will look online is defined on the new Design tab of your control panel. With time, more customization features will be offered, but even now you have fine-grain control over the colour scheme of your .tel page, and can create a fully-branded resource.

To adjust colours of your .tel page, use the numbered colour pickers on the Design tab of your control panel: 1 is for the top bar, 2 is for the title bar with your logo and title, and 3 is for the background.

You can use the palette to pick your colour, or enter its hex code or RGB values as you would in any design software package. You can further adjust the colour with hue, saturation and brightness settings.

If you already have a website and would like to match your .tel to its colour scheme, get the #colour code from the website styles and type into your colour picker.

Click Save to apply changes to all folders in your .tel. To return to initial colours, click Restore Defaults.


New Global Directory—TelPages

TelPages screenshot

The first version of TelPages is almost here—with a new clean design and optimized search results display—see screenshot on the left. We would like to thank all of those who fed back into this development process during the beta phase. More search features and options will be added later this year.

Soon, your .tel page will also include a search box to use TelPages to quickly find information in the .tel global di-rectory—or on your own .tel domain.

Searching for information inside a .tel structure will be especially useful for directories and large corporate .tel resources. Visitors will also be able to search "All .tel pages" and see TelPages search results in a new window—so owners of .tel portfolios and related projects will be able to effectively promote their resources as well.

As the .tel owner, you will be able to enable or disable the Search box on your .tel, and to allow searching all .tel domains or this .tel only.



Quote

".tel will enable me to have access to all my contact information and organize my projects. I will also figure out a way how .tel will help me when I go to Europe. I go almost every month and I'm nervous to use my iPhone over there because I think it's going to cost me zillions. I'm very excited about Henri's card and soon mine will look just like that."

John Stoneman, Architect,
Read commentary and watch video onTelnic's blog

MacWorld Logo

Telnic wins European Seal of e-Excellence 2010

European Seal of e-Excellence

On March 3rd at the CeBIT tradeshow in Hannover, Telnic Ltd. was awarded the Silver European Seal of e-Excellence 2010, see details in the press release.

This award recognizes ICT and digital media companies with an excellent track record in innovation marketing. The European Seal of e-Excellence is supported by EMF, a cross-stakeholders network of the digital media sector, and is a prime award for promoting marketing and innovation.


Start earning with Google AdSense

Adding Google AdSense dialogue box

Very soon, .tel names will start supporting Google AdSense. This leading advertising solution enables you to setup and display relevant Google adverts on your .tel page and earn money from click-through traffic. If you're not currently familiar with AdSense, see www.google.com/adsense.

Setting up AdSense in your .tel name control panel is easy: simply click on the Settings link at the top of your control panel and then type in your Publisher ID and Advert ID then click save. Each Advert ID will display a block of up to 3 adverts to the right of your contact information on all PC browsers. If you wish to display more than three units, include a second Advert ID. The .tel page will then display 2 advertising blocks, one after the other, in the order you specified.


.tel in Danish

All .tel visitors using Danish as their browser language will now automatically see .tel pages in this language. The translation is made in cooperation between Telnic and the largest Danish .tel registrar Larsen Data, GratisDNS.dk, who are very happy to make .tel more accessible for all Danish users.

Kristian Ørmen at Larsen Data said, "To put even more focus on .tel, we are going to have a booth on Opensource days in the coming weekend and will be giving out hundreds of free .tel domains to the participants of the conference. Beside that we will give all the participants an easy way to get more information about how they add .tel to their applications."


Lukas Ritzel: The future of WWW will be mobile

My name is Lukas Ritzel and I am a trend researcher, entrepreneur, professor at IMI University Centre (International Hotel Management Institute), Lucerne, and Grenoble Graduate School of Business in France, a writer of technical articles and soon a TEDx speaker at the next TEDx event in Zug.

At IMI, we invest a substantial amount of time and money to be visible on the internet. Today's students use the internet as primary search media to find everything, from friends to products to their education of choice. Portals, blogs, YouTube, Facebook and corporate websites are the sources which help students to choose the most relevant college among the many available on the world. Since our students come mostly from countries which are very web and tech savvy, we must make sure that we support and provide our details and digital footprints not only on the PC but also more and more on other mobile devices, in particular mobile phones.

Lukas Ritzel

We were among the first in Switzerland joining this new trend and setup HotelManagementSchool.tel for internal communication. I've been presenting it since then to our 250 international students at IMI University Centre and they all have it stored on their local mobile phones. This enables them to easily communicate with us, especially when they newly arrive from their countries like Vietnam, Namibia, Canada and Jamaica. In a totally new environment, they see .tel as an add-on feature to their welcome care package.

I was surprised how many students actually already use their mobile phones to access the internet. Some of my students only have their BlackBerry and iPhone in my class and use it as their primary sourceof accessing files and for in-class research. Having the .tel as a contact page available for our students ensures that they can reach us in any case.

We had the case where some of our students got caught in 2009 by the French police because they failed to get their visa in time (today this law has changed and all students can travel in Schengen area without visa). Since this happened over the weekend and in a small French town where nobody could speak English, one of the students had the IMI .tel stored on his mobile and could find different ways to contact me and tell me about what happened.

We plan to equip all our students in near future with iPhones and the .tel will be used on the browser's start screen. We also want use the .tel iPhone apps which will give our students a lot of added value.

We link to HotelManagementSchool.tel on our award-winning website, include it on all pages of ourstudent portal, as well as under ourIMI Facebook profile, which is the largest among Swiss hotel management schools and reaches over 2500 alumni and students.

Of course, on a larger frame it would be perfect to have all our students to setup a .tel domain page. We also plan to open up more accounts for our partners (educational and representatives) as well on different programmes. We plan to enhance the .tel page with more phone and direct access information to each department like in-training, career services, ICT support, academics etc. but also to geo-location to view where our off-campus accommodations are and where to find our representatives all over the world.

So far we could only give away our phone, our fax or a website, but with .tel we now have the possibilities to have one-for-all access points. And since our students are our clients we are happy that we can make their lives just a little bit easier with the creation of our .tel page which now serves as a link to the most important contact points to our school.

We just started to understand .tel and we believe that this is only the beginning of the mobile web. There will be many more added value points and I am happy that I could get IMI to jump early on to this new exciting technology. I am as well convinced that we can still enhance a lot on the SEO aspects of our .tel account.


Murman.tel: Building commercially-viable directories

There are several successful commercial directory services being delivered around the world using .tel as the publishing platform. This article analyzesmurman.tel, a local business directory for the city of Murmansk in North-West Russia. If you are thinking of running a directory using .tel, the structure, business model and implementation of murman.tel provides a strong model for one of the ways to implement this type of solution.

The directory launched in August 2009 and started taking paid listings in September. Time was spent to develop and get a patent for the intuitive navigation menu for the directory. During the Autumn, the team tried out TelAds, Russian-language folder names and all the additional features as they became available. Changes in the pricing and structure were tested in the first few months, but stabilized in December. As of January 2010, Sergey Sokolov, CEO and founder of Murmantel, the company behind the directory, considers this project stable with over 250 paid listings and monthly revenues exceeding 5,000 GBP/ 8,100 USD. According to Telnic's statistical data, murman.tel is one of the most visited .tel resources this winter.
The directory is populated manually. No automatic updates or user logins are offered at this time, although such automated solutions may be added in future.

To find new customers, directory staff cold-call local businesses and dispatch sales reps to interested organizations. The sales representative then demonstrates the service, explains the pricing options and negotiates the contract. Operators populate the directory with data for new clients, who can call at any time to have their information updated. The sales team reports that virtually all businesses who have been contacted agree to join the directory, as they see clear benefits in publishing their information and getting their marketing done for them by murman.tel.

Having an appropriate pricing structure relative to other services appears to be crucial for the successful uptake of the directory by prospective clients. Currently, murman.tel's basic listings offering is 2010 rubles for a 12-month listing (40 GBP/60 USD), with a number of additional premium services and features being offered, so that the average bill for the client reaches twice as much. Note that the offer shouldn't be priced too low. The Murmantel directory sales team indicates that charging less than the above price made businesses suspicious and reluctant to join the directory, as the fee was perceived as negligible.

Promotion

Promotion is a critical factor in the success of murman.tel. To promote murman.tel for both users and publishers, the directory service team run advertising in in local internet media, on the radio and TV; place banners and cross-link to key local community sites; invest in AdWords; ship posters and brochures to partnering companies, and actively promote murman.tel in social networks. Clients also get discounts when quoting murman.tel to listed businesses.

Murman.tel poster

Growing the business out

The team behind murman.tel is now starting a new pan-Russian project, Digital Pages, to provide .tel-based directory services in over 150 biggest Russian cities. The project is currently concentrating on spbinfo.tel, a directory for Saint Petersburg. Being the second-biggest city in Russia, Saint-Petersburg will require a larger-scale marketing campaign, but it is anticipated to bring a correspondingly increased ROI in the longer term.

Murmantel also invites independent directory owners to join forces and co-operate under the Digital Pages project to exchange ideas and experience, launch co-marketing campaigns, and make .tel services standard for the whole country. Mr Sokolov is planning to offer ready startup packages for new entrepreneurs, and provide onsite or online training courses.

Conclusion

The murman.tel city directory, after careful planning and focused investment in a skilled team and supporting marketing techniques brings both a useful service to its community, and generates revenue for its owners without the need for complex automated solutions. Testing of pricing and the listings model is essential in gaining a good understanding of the local market uptake for a .tel listing, as well as setting a reasonable price for the promotional services.


.telebrities

Congratulations to this month's winners of our .telebrity competition, well done!

The first round of the contest is now complete, and you can take a look at all winners at http://telnic.org/community-telebrity.html. However, the community continues to explore and reward innovation with regional competitions: Rostov-on-Don directory in Russia is running a local monthly contest, while OneVancouver promotes .tel of the day!

Camera
Best Directory:
PortlandHotels.tel

PortlandHotels

Atul Kumar works in an educational institute and buys and develops domains as a hobby. In portlandhotels.tel, he's put contact details of key hotels in the area, and has started sending emails to hotels to inform them of their directory listing.

"When the directory gains traffic and becomes more popular, I will offer fee-based listings in "Hot Promotions" and including advertising of special packages. I am very optimistic about the .tel future. The .tel will be a unique contact directory that will grow in a vast network where one .tel will connect to thousands of other .tel contact pages. All the cities will be connected through the .tel network that will be very useful for the public."

  • Active directory
  • Multiple crosslinking of listed businesses
  • Top and Hot Promotions deals as an upsell offer to publishers
Best Business:
HotelManagementSchool.tel



HotelManagmentSchool.tel


Lukas Ritzel, a, professor at IMI University Centre, Lucerne, describes this .tel as the one-for-all access point that all students at his school have stored on their local phones. He believes that the future of WWW (web 4.0) is mobile, and is happy that he could get IMI to jump early on to this new exciting technology.

"We have named our .tel not imi.tel or imiuniversitycentre.tel but hotelmanagementschool.tel – this with the idea that it will show rather dominant in Google when a potential student searches for his hospitality education."

Full story above.

  • Integration with website
  • Domain name for SEO
  • Pre-installed on clients' devices
Best Personal:
Juha.tel

juha.tel

Juha Koskiniemi is an engineer and uses his .tel to promote his personal brand. He adds his .tel to letters, has generated an upCode from it and promotes it to all his friends.

Following Juha's .tel is interesting as he updates the header, contact information and location as his life situation changes: skiing with family, exploring Twitter, enjoying spring… Juha also used his .tel as a contact page when searching for jobs—a very useful tip for all job seekers who want to promote their expertise with keywords and link to previous employers or to recommendations available online.

  • .tel as a personal brand
  • Frequent updates to header and location
  • upCode to include .tel to all communications

alquileres barcelona tecnologías malasia videncia aceite sexualidad tecnologías

Copyright © 2010, Telnic Ltd.

 footer

lunes, 8 de marzo de 2010

¿yahoo.tel?

 
Algunos nos preguntamos que fue, o que ha sido de yahoo.tel, y aunque en google, la información que nos da es que ha pasado a manos de yahoo, la realidad es que al buscar en whois, sigue apareciendo david blanco, y que al entrar en yahoo.tel, está redirigido a internautas.org, lo cual poco parece tener que ver con  yahoo

 

 

Yahoo still owns yahoo.tel

Yahoo has won the battle for domain name yahoo.tel. The Internet company had four months time to register her .tel domain, but was apparently forgotten. So a Spanish blogger got it. Now finally Yahoo still get her own .tel domain.

The National Arbitration Forum, which treated the case, said David Blanco Ramos had registered the domain name to profit from the reputation of Yahoo. The Spaniard used yahoo.tel to forward visitors to his blog. According to the arbitration, the blogger infringed the trademark and its a violation of the Yahoo brand. So the case was handled easily.

Yahoo had the opportunity to use its trademark and register the .tel domain name between last October and February this year. Because of the laxity of Yahoo it has become relatively expensive for the Internet company. Instead of register the name in an early stage and a tidy $ 300, now Yahoo has to pay at least $ 1500 because of the legal proceedings.

It appears that even with the Sunrise principle, by using the trademark and save many expensive and cumbersome procedures, some attentiveness is still needed. Even multinationals like Yahoo underestimate the eagerness of people like David Blanco Ramos, who want to profit on the success of these big brands.

.

Domain Name:                                 YAHOO.TEL
Domain ID:                                   D624102-TEL
Sponsoring Registrar:                        ARSYS INTERNET SL DBA NICLINE.COM
Sponsoring Registrar IANA ID:                379
Domain Status:                               ok
Registrant ID:                               ARS1233673827048
Registrant Name:                             David Blanco
Registrant Address1:                         Guillermo Estrada 7
Registrant City:                             Oviedo
Registrant State/Province:                   Asturias
Registrant Postal Code:                      33006
Registrant Country:                          Spain
Registrant Country Code:                     ES
Registrant Phone Number:                     +34.616301193
Registrant Email:                            murdockoviedo@hotmail.com
Administrative Contact ID:                   ARS1233673827734
Administrative Contact Name:                 David Blanco
Administrative Contact Address1:             Guillermo Estrada 7
Administrative Contact City:                 Oviedo
Administrative Contact State/Province:       Asturias

domingo, 7 de marzo de 2010

120.000 respuestas de google para los dominio .tel

A los dos meses de empezar el blog, nos acordamos de mirar en google y en español daba 30.000 respuestas a de los .tel, 3 meses más tarde ya daba 60.000 respuestas, pues bien nos alegra ver que ahora mismo a la respuesta de site:.tel de google, en español, ya da 120.000 respuestas, aquí dejamos las 6 primeras del ranking español:

Cerrajero 24h Madrid 626403735
Especializado en: - Apertura de puertas "sin daños" - Cambio de llaves, bombillos, cerraduras, etc - Instalación de cerrojos de seguridad ...cerrajeromadrid.tel/ - En caché
empresario.tel
Oportunidades de Negocio. Venta de dominios. También en venta: posicion.org y reservado.org. Email (VENTAS) alahorro@gmail.com ...empresario.tel/ - En caché
CERRAJEROS VALENCIA - 608 797 685
Servicio de cerrajeros para Valencia ciudad y provincia. Apertura de puertas. Cerraduras. Cambio de llaves. Persianas metálicas. Todo tipo de instalaciones ...cerrajerosvalencia.tel/ - En caché
spielcasino.tel
Keywords: spielcasino.tel est la ligne mondiale, appelant liste des cartes. Ici, dans Spielcasino.tel vous trouverez plus de plus de temps et sites web ...spielcasino.tel/ -
edomex.tel - [ Traducir esta página ]
.tel Logo. edomex. Estado de Mexico. Web edomex.info/lugaresturisticos. Web edomex.net. Go to. Toluca. Go to. Zumpango. Go to. Texcoco. Go to. Tejupilco ...edomex.tel/ -

esmi.tel
Web. Selling products directly from manufacturers in China the forms of payment can be through: Paypal, MasterCard, Visa, WesterUnion, Bank Transfer, ...esmi.tel/ -

libros.tel
Web. ACCESOS A VENTA DE LIBROS POR INTERNET. Web con todos los accesos para buscar y poder comprar un libro por internet de forma segura. accesos.net/libros ...libros.tel/ - En caché

sábado, 6 de marzo de 2010

Director General Wraps up Official Visit to Japan



Director General Wraps up Official Visit to Japan


Director General Wraps up Official Visit to Japan


WIPO Director General Francis Gurry wrapped up an official visit to Japan from March 1 to March 5, 2010, during which he met a number of high level Government representatives, including Minister of Economy, Trade and Industry Masayuki Naoshima, and Vice Minister of Foreign Affairs Koichi Takemasa, as well as Japan Patent Office (JPO) Commissioner Tetsuhiro Hosono.

Mr. Gurry also met with Japanese industry leaders and addressed a WIPO High Level Forum on the Global Intellectual Property Infrastructure for Promotion of Innovation. He participated in a joint meeting of the APEC (Asia-Pacific Economic Cooperation) Intellectual Property Experts Group (IPEG) and the APEC Business Advisory Council in Hiroshima.

Full press release available at: http://www.wipo.int/pressroom/en/articles/2010/article_0004.html

rusia moviles alquileres madrid alquileres barcelona



jueves, 4 de marzo de 2010

"dominio.tel"



"dominio.tel"

Empiezan a ser efectivos los cambios anunciados en los dominios .tel
Powai.tel dominio .tel de la semana · BeautyCall.tel dominio .tel de la semana · Thinkpoint.com vendido por $25000 · 11 millones de nuevos nombres de ...
Ya llegó la nueva versión de los .Tel • Foro Dominios
Una de las adiciones más positivas es la herramienta de búsqueda dentro del mismo dominio .Tel o para una búsqueda más amplia. ...
peedrin's Activity Feed // Bloggers // BlogCatalog
Thedrinksareonme.tel dominio .tel de la semana. Telnic, el operador de registro para. Tel ha elegido Thedrinksareonme.tel como .tel de la semana Al elegir ...
programas de facturacion
Parquing de dominio · Dominio .tel · Parquing y correo: Parquing dominio + 10 cuentas e-mail · Redirección: Dominio + 10 cuentas e-mail + web estática ...
moviles alquileres madrid alquileres barcelona


 


Ya está aquí la nueva plantilla de los dominio .tel

Ya está aquí la nueva plantilla de los dominio .tel

Bueno, vale, no se muy bien que opinar

españa.com de momento por 250000 euros

Parece que sale a la venta el dominio españa.com , lo interesante es que es un IDN los cuales hasta ahora pues poco pintaban, pero puede implicar el comienzo de una bonita aventura, la de los IDN, es decir que vale más fotografia.com o fotografía.com
que vale más piramides.net o pirámides.net
 
Quien sabe, a lo menor hasta el gobierno ofrece algo.
 
Aunque me parece que va a ser que no.
 

miércoles, 3 de marzo de 2010

dominio .xxx

Si ya posees un dominio para adultos, puedes reservar dicho dominio en el futuro .xxx

Adult WebMaster Verification

To show that you are a member of the adult community please provide us with
the url of one of your sites. This site must clearly demonstrate that your are
a member of the Sponsored Community.

Existing Adult Site URL
(Format www.AdultURL.com)
(DO NOT include http://)



Pre-owned

You have the right to apply for domains in .xxx that you already own in .com,
.net or another TLD, such as a country code TLD. This process is called
Name Reservation. To do this, provide us with the existing domain(s) that you own.

You may submit as many domains as you own, but only up to 1000 at a time using this form.
Names must be entered one domain name per line. Enter ONLY the domain name, NOT in the
form of a URL.

Example...
domain1.com
domain2.net
domain3.org




Expressions of Interest

We are also accepting expressions of interest from members of the sponsored
Community for names you do not own already own in other TLDs but you may wish
to register, should they not be pre-reserved by others during this process.

You may submit as many domains as you own, but only up to 1000 at a time using this form.
Names must be entered one domain name per line. Enter ONLY the domain name, NOT in the
form of a URL.

Example...
domain
name
word





Are there any limits how many names I can apply to reserve?

You must already have owned the domain in another TLD prior to May 1st 2006
and use it as an Adult domain, then you may reserve that name in .xxx.
If you own the domain abcde.com for example, then you may reserve the name
abcde.xxx. You may reserve as many names as you wish from those you own.
All names that had been registered by May 1st 2006 and used as Adult sites in all
TLDs (including .com, .net and other country-code TLDs, such as .co.uk and .de) are eligible.

Empieza una nueva aventura, los .xxx

Empieza una nueva aventura, los .xxx

Como comprador de dominios, no pienso invertir, pues bastante lio hay con los serios, como para meterse en más aventuras, pero como padre educador, me alegro mucho, mucho, mucho que se de libertad total a unos dominios, y que a la vez se facilite el control de la información agresiva, o digamoslo poco educadora hacia una infancia que aún no sabe diferenciar.

 

ICM Registry Name Reservation


The Voluntary Adult

Top-Level Domain (TLD) – .xxx


The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN)

decided on June 1st, 2005 that ICM Registry's application for a new

sponsored top-level domain (sTLD), submitted in March 2004, met

ICANN's objective criteria. ICANN then instructed its President to enter

into technical and commercial contract negotiations with ICM Registry.

The .xxx top-level domain will create a clearly identifiable area of the

Internet so that Internet users can be more informed when choosing to

select or avoid adult entertainment sites.

What Are the Benefits of the .xxx TLD?

  1. For willing adult consumers of adult entertainment, the Best Business Practices incorporated into the .xxx registration agreement will bring a greater degree of confidence and certainty to their online experience.

  1. For adult entertainment providers, identifying themselves as compliant with a comprehensive set of Best Business Practices is expected to provide more predictable revenue streams, greater customer retention and fewer complaints as regulators and others will see adult entertainment providers take a proactive and responsible approach to their web presence.

  1. For individuals or families wishing to avoid adult content, the machine- readable labels will allow easy and reliable filtering.

  1. In addition, the introduction of .xxx creates a credible, self-regulated forum for all stakeholders to discuss and actively respond to concerns about online adult entertainment.


What Organizations Support the .xxx TLD?

The .xxx TLD is private-sector-supported, market-driven and non-regulatory, and it has drawn the support of a broad coalition of Internet stakeholders globally, including:

  1. Child and family safety groups

  1. Leaders and members of the global adult entertainment industry that have agreed to participate voluntarily

  1. Free speech, privacy and security advocates

  1. Information technology (IT) experts

  1. Public policy leaders


What Best Business Practices Must .xxx TLD Registrants Follow?

Participating Internet content and service providers recognize that visible and responsible self-regulation is essential to the adult entertainment industry's continuing viability in the global marketplace. Internet content and service providers that voluntarily register .xxx domain names will adhere to a high-level set of business practices established by the non-profit sponsor of the .xxx TLD, the International Foundation for Online Responsibility (IFFOR), and embodied in an enforceable contract between the domain name registrant and ICM Registry.

.xxx registrants will be expected to adhere to the following Best Business Practices:

  1. Safeguard children from being marketed or targeted online

  1. Defend customer privacy

  1. Use and promote accurate labeling and meta-tagging

  1. Ensure clear and accurate disclosures, security of transactions and contact information

  1. Protect intellectual property rights

  1. Combat the use of unlawful malicious codes and technologies (e.g., spoofing)

  1. Oppose fraudulent, anonymous and unsolicited bulk SPAM advertising adult entertainment


IFFOR will preserve the credibility of these practices through regular revisions and updates to accommodate developments in technologies and societal expectations.


Who Will Run the .xxx TLD?

ICM Registry will operate the registry. ICM Registry is a financially stable and completely independent entity with no affiliation, current or historic, with the adult entertainment industry. As registry operator, ICM Registry will provide management, supporting infrastructure and back-end functionality. For more information about ICM Registry go to: www.icmregistry.com

The International Foundation for Online Responsibility (IFFOR) is the sponsoring organization.

IFFOR is a non-profit entity that will serve as the policy-making body for the .xxx TLD. IFFOR is and will remain independent from ICM Registry and will have its own board of directors representing all stakeholders, including child safety representatives, members of the free speech community and adult entertainment industry leaders.

IFFOR's mission includes contributing programs and tools to make a difference in the continuing battle against child pornography and establishing a forum for the online adult-entertainment community to communicate and proactively respond to the needs and concerns of the broader Internet community.

IFFOR will be funded primarily by $10 (U.S.) annually from every .xxx domain registered and will engage in various programs and activities, including:

  1. Promoting public awareness of technologies, programs, organizations and methods available to protect children online

  1. Enhancing development and proliferation of systems for labeling and identifying content

  1. Sponsoring approved child safety and child pornography reporting organizations

  1. Supporting free expression to allow Internet users' right to choose the online content they desire

For more information about IFFOR go to: www.iffor.org

For further information about this application and the goals of the organizations involved, contact:

Stuart Lawley

Chairman, ICM Registry

media@icmregistry.com